Accessos

- Per arribar a Requesens, cal prendre la carretera secundària de la Jonquera a Cantallops, d'on surt una pista forestal de 6km que ens porta al veïnat, al santuari i al castell de Requesens. Es poden seguir a peu diversos itineraris pels boscos d'aquesta zona del paratge.

- Des de la Jonquera es continua vers el nord per la N-II fins els nuclis fronterers dels Límits i del Pertús, passats els quals una carretera asfaltada en direcció a llevant porta pel coll de l'Ullat fins al puig Neulós (1.257m), cim culminant de la serra de l'Albera i del paratge natural. Es poden fer passejades a peu pels prats de la carena i per les fagedes de la zona, visitar l'antic pou de neu i contemplar la impressionant panoràmica sobre el Rosselló i l'Empordà.

- Des de Rabós d'Empordà i també des de Vilamaniscle, on s'arriba per les carreteres secundàries de l'Alt Empordà, una pista forestal porta al sector del paratge natural de la Vall de Sant Quirze. Es pot passejar a peu per tota la vall, visitar les imposants ruïnes de Sant Quirze de Colera i l'església de Santa Maria, i també conéixer l'hàbitat de la tortuga mediterrània. Des del coll de Banyuls, fronterer amb França, es domina una impressionant panoràmica sobre la vall de l'Orlina.

- Des de Espolla surt una pista forestal vers el coll de Banyuls; a l'indret del mas Corbera hi ha un trencant a l'esquerra que salva el coll de Puig Balaguer i continua vers Sant Genís d'Esprac i Baussitges.

- Travessa el paratge natural un sender de gran recurregut, el GR-11: Molló-Albanyà-la Jonquera-Cap de Creus.